Slovensko English Deutsch Italiano
+386 (0)41 743 612
+386 (0)4 57 47 020

Djerba in celinska Tunizija - študijsko potovanje maj 2010

Ob povabilu turistične aagencije  Oasis Tuorsa smo se delavci turizma in subagenti podali po vsej Tuniziji in Djerbi, ker smo si ogledovali hotele iz verige EL MOURADI, ter kulturne in naravne znamenitisti pokrajin v državi.

1.DAN

Zbrali smo se na letališču Jožeta Pučnika v Ljubljani. Po eni uri in 20 minut smo pristali na Djerbi.

Djerba je največji otok Severne Afrike, pretežno ravninski, namreč najvišji vrh otoka meri le 52 m nad morsko gladino, je peščen in sušen ter porasel s palmami in oljkami. Domačini pridelujejo olive, fige, breskve, marelice, jabolka in stročnice. Na otoku sta dve večji mesti. Eno je glavno mesto otoka Houmt Souk, ki se ponaša s številnimi bazarji in tradicionalnimi trgovinicami, znano predvsem po izdelavi zlatega in srebrnega nakita.

Na Djerbi smo se najprej nastanili v hotelu El Mouradi Djerba Menzel 4*, kjer smo ostali dve noči.

Hotel El Mouradi Djerba Menzel je eden največjih hotelskih kompleksov na Djerbi, primeren predvsem za družine. V sklopu hotela so: dva zunanja bazena z morsko vodo, en otroški in en za odrasle, zunanji bazen s sladko vodo z ločenim otroškim delom, teniška igrišča, igrišča za nogomet, odbojko in košarko, mini golf, biljard, namizni tenis, pikado, razni vodni športi.
Wellness ponudba: thalaso center, notranji bazen z ogrevano morsko vodo, jacuzzi, fitnes, hammam, masaže, savna.
Ponudba za otroke: otroški mini klub (5 – 12 let), nevna in večerna animacija.

Po kosilu smo odšli na prve oglede drugih hotelov na Djerbi, ki so v verigi El Mouradi.

Prvi je bil hotel Les Alizes 3* in je manjši kompleks, od Miduna oddaljen 7 km. Za tiste, ki jih ne moti, je plaža oddaljena od hotela 500 m.

Naslednji ogled je bil v hotel Ksar Djerba 3* in se po moji oceni zasluži 3*+. Ima tudi notranji bazen z ogrevano vodo in lepo urejen wellness center (ob doplačilu).

Nadaljevali smo pot proti hotelu Sangho Village 3*, ki ima tudi notranji bazen in res dobre tri zvezdice.

Le 4 km od mesteca Midoun pa je lociran hotel Sprinclub Djerba Golf & spa. Je večji hotel od plaže oddaljen 100 m in ga krasi čudovit palmin vrt. Kot pa nam samo ime že pove, se nahaja v neposredni bližini golf igrišča.

Za prvi dan smo z ogledi končali in se odpeljali nazaj do našega hotela El Mouradi Djerba Menzel, kjer smo imeli večerjo.

2. DAN

Po zajtrku smo se odpravili do glavnega mesta Houmt Souk, kjer smo si ogledali kako so tkali preproge, obiskali smo bazar, kjer smo preiskusili naše pogajalske sposobnosti-barantanje, ki je značilno za Tunizijo. V bližini je sinagoga El Ghriba, mednarodno romarsko središče Židov.

Po kosilu v našem hotelu, smo imeli v programu ogleda naslednjih dveh hotelov:

Hotel Miramar Cesar Palace 5*
Hotel Club Rimel Djerba 4*
Popoldan pa še obisk parka Djerba Explore; obisk krokodilje farme.

3.DAN

Ta dan smo počasi zapuščali otok Djerbo in se po zajtrku odpravili na ogled še zadnjega hotela Vincci Alkantara Thalassa 5*.

Potem smo šli na ogled južnega dela otoka in si ogledali rimski nasip El Kantara, edino cestno povezavo s celinskim delom države-na njem so zgradili cesto šele v 70. letih prejšnjega stoletja.

Pot smo nadaljevali do lončarske vasice Guellala, kjer smo razkrili skrivnost čudežne kamele in kjer smo se povzpeli na najvišji vrh otoka in si ogledali muzej tradicionalnega življenja.

Odpravili smo se proti jugu otoka, kjer smo prečkali mors

ko ožino med otokom in celinsko Tunizijo in se že po kratki vožnji s trajektom  znajdli na celini.

Pot smo nadaljevali proti gorovju Matmata, ki jo imenujejo tudi “Mesečeva pokrajina”. Tam smo imeli tradicionalno kosilo v podzemlju in si kasneje ogledali še tradicionalno – troglodinsko hišo.

Naprej smo se peljali proti mestu Douz, oazi imenovani “vrata v saharo”.

Ob prihodu v Douz smo se namestili v hotelu El Mouradi Douz 4* in kmalu odšli na jahanje kamel proti sončnemu zahodu, vendar smo namesto tega doživeli puščavski vihar, ki pa je bila tudi posebno doživetje….

4. DAN

Po zajtrku smo se odpravili skozi puščavski oazi Zaafrane in Nouaiel v smeri proti največjemu slanemu jezeru Tunizije ‐ Chott El Jerid. Tam smo se tudi ustavili in kupili nekaj “puščavskih rož”, ki so kristali soli in peska.

Chott el Jerid je slano jezero v osrednji Tuniziji. Leži med krajema Tozeur in Kebili ter je največja slana depresija severne Afrike, zaradi česar daje ime celotni regiji. Meri 700.000 ha  (7000 km2) in leži med -15 in 15 m nadmorske višine. V vlažnih zimah se preobrazi v malo celinsko morje, a gladina vode nikoli ne preseže 1 m. Izraz Chott je v Tuniziji uporabljan za jezera, ki se osušijo v toplem delu leta.Jezero je bilo nekaj tisoč let nazaj del Sredozemskega morja, danes pa leži v notranjosti dežele. Njegovo območje upravno zavzema tunizijski guvernorat Kebili. Preko njega vodi po nasipu regionalna cesta Tozeur-Kebili.Na območju jezera uspeva malo rastlin zaradi sušnega podnebja in slanih tal. Prav tako zaradi tega na območju jezera ni opaziti večjih jat ptic. Na obrobju jezera je najti manjše skupine velikih plamencev in nekaterih drugih ptic.

Kasneje smo prispeli v največjo oazo Tunizije – Tozeur, se namestili v hotelu El Mouradi Tozeur in imeli kosilo.
Po kosilu je sledila vožnja z džipi do gorskih oaz Chebika in Tamerza in ob povratku  “off road” vožnja do Ong Jmela (prizorišča snemanja filma Angleški pacient in obisk vesoljske vasi.
Ob povratku smo odšli do hotela El Mouradi Tozeur v bližini imeli folklorno večerjo in zabavo ob tradicionalnih ritmih arabske glasbe.

5.DAN

Po zajtrku je sledila vožnja mimo Gafse v smeri proti Kairouanu, svetemu mestu Tunizije
kjer smo imeli zunanji ogled mošeje. Za muslimane je to 4. sveto mesto- za Meko, Medino in Jeruzalemom in je prav tako romarsko središče (če musliman obišče Kairuan 7x, to odtehta 1-kratni obisk Meke).

V preteklosti je bil Kairouan pomembna utrdba, o čemer priča tudi obzidje s stolpiči. Versko najpomembnejša zgradba je Velika mošeja  v osrčju mesta. Za minaret te mošeje strokovnjaki predvidevajo, da je bil postavljen okoli leta 730 in naj bi bil zaradi še stoječih temeljev najstarejši stoječi minaret na svetu. Vstop v mesto dolgo časa ni bil dovoljen nemuslimanom zaradi religioznih razlogov.
Nadaljevali smo vožnjo proti vzhodu ‐ resortu Port El Kantaoui.

Port El Kantaoui je trenutno najbolj priljubljeno in najbolj obiskano turistično letovišče v Tuniziji. Tlakovane ulice središča letovišča s pojočimi fontanami, ob katerih vsakemu obiskovalcu zastane dih, krasijo številni butiki, restavracije in trgovine, sodobno pristanišče s prestižnimi jadrnicami v privezu pa ponuja obilico zabave in preživljanja prostega časa. Zaradi neposredne bližine tretjega največjega tunizijskega mesta Sousse, ki ga mnogi imenujejo kar turistična prestolnica Tunizije, njegova priljubljenost in obiskanost še kar vztrajno narašča. Vsekakor je idealna izbira za vse, ki si želite dolgih peščenih plaž in obilico zabave ter ponudbe nočnega življenja. Vse, kar si zaželite v Port El Kantaouiu, najdete, zato vam ostane le, da tudi vi odkrijete čare, ki jih ponuja, in preprosto uživate. Kraj je od letališča Habib Bourguiba Monastir oddaljen 35 km, od letališča Tunis-Carhage pa 140 km.
Ob prihodu v Port El Kantaoui smo se namestili ter imeli kosilo v hotelu El Mouradi Palace 5*

Imeli smo prosto popoldne za obisk medine v Soussu.

6. DAN

Po zajtrku smo imeli po programu obisk hotelov na območju Port El Kantaouia:

• ogled hotela El Mouradi Port El Kantaoui 4*
  • ogled hotela El Mouradi Club El Kantaoui 4*
  • ogled hotela El Mouradi Palm Marina 5*
  • ogled hotela El Mouradi Club Selima 3*, kjer smo imeli kosilo

Po ogledu smo imeli vožnjo v smeri proti Hammametu. Ob prihodu v Yasmine Hammamet smo si  ogledali še  hotela:

• El Mouradi El Menzah 4* in
  • ogled sosednjega hotela El Mouradi Hammamet 5* => oba hotela-ex hotelski kompleks Hammamet Resort 4*

Potem smo se peljali v smeri severa, proti glavnemu mestu Tunis, sledila je namestitev v hotelu El Mouradim Gammarth 5* kjer smo imeli večerjo.

7. DAN

Zjutraj je sledila vožnja do simpatičnega mesteca Sidi Bou Said in sprehod do razgledne točke.

Mesto je od glavnega mesta Tunis oddaljeno 20 km. Mesteco je značilono po belo-modri barvi in je na griču. Vrata in okna so obarvana modro in na razgledni točki dobiš občutek, da si na Santoriniju….. Drugače pa je to tudi mestece, ki pa ga obiskujejo znani umetniki in spet sem dobila podobnost z mestecem Montmart v Parizu, gričku umetnikov.

Naprej smo obiskali Kartagino in hriba Birsa.
Po kosilu v hotelu El Mouradi Gammarth smo odšli do glavnega mesta Tunis kjer smo imeli prosto za obisk medine, nakupovanje, ….
Sledila je vožnja v smeri proti Mahdii, kjer smo si zopet ogledovali hotele:

-ogled hotela El MouEl Mouradi Gammarth

-ogled hotela El Mouradi Cap Mahdia 3*
in nadaljevanje do hotela El Mouradi Mahdia 5*, kjer smo se namestili in imeli večerjo.

8.DAN

Zgodaj zjutraj smo se odpravili proti jugu, v smeri El Jema, kjer smo bili še zadnji dan skupaj.
V El Jemu smo si ogledi rimski amfiteatr.
TAkoj po ogledu nas je avtobus odpeljal proti letališču in imeli smo manjšo spremembo letala. Nekateri smo odšli iz letališča Monastir in pristali v Zagrebu, kjer nas je transfer odpeljal do letališča v Ljubljani, spet drugi so odšli naprej do novega letališča Enfida od Ljubljane.