Slovensko English Deutsch Italiano

Sejšeli - Praslin - La Dique, november 2010

Težko pričakovan dan 3. november 2010. Ekipa Andreja, Andrej, Nada in Uroš smo se odpravil na potovanje po otokih Južnega Indijskega oceana.
Najprej smo obiskali nekaj otokov na Sejšelih, nato smo odleteli na Reunion, na koncu pa smo raziskali še Mauricius.
Tina in Primož sta nas varno pripeljala na letališče Marco Polo v Benetkah, kjer nas je že čakalo letalo družbe Emirates za let v Dubaj. Kratek postanek za nekaj nakupov v prostocarinski coni in nato let iz Dubaja na glavni otok Sejšelov Mahe. Pristali smo ob 7 uri zjtraj in takoj nadaljevali let z malim propelerskim letalom air seychelles na mali otok Praslin, ki je bil naš končni cilj za nekaj dni. V Ocean vili Eva , ki je bil naš dom 5 dni so nas prijazno sprejeli s svežim kokosovim mlekom s palme na vrtu. Utrujeni od dolgega nočnega potovanja smo zaspali pod palmami tik ob ob morju. Na obali mirnega zaliva Grand Anse je bilo res čudovito. Teddy, Lindy and Anne so res dobro skrbeli za naše udobje.in prehrano. Lindy, ki nas je oskrbovala z vsem potrebnim je tudi odlična v kuhinji. Za majhno doplačilo nas je uvedla v skrivnosti seyšelske kuhinje, Teddy nas je vozil na koralni greben, Anne pa je skrbela za čistočo v hiši.
Praslin pa je seveda preveč lep, da bi ležali na soncu, zato smo za naslednji dan naročili avto

O SEJŠELIH

Sejšelski arhipelag sestavlja 115 otokov in pokriva področje 400.000 kvadratnih kilometrov Indijskega oceana severovzhodno od Madagaskarja.
Večina otočkov je nastalih na nizko ležečih koralnih grebenih. Na 32 granitnih otokih pa prebiva večina 80.000 otočanov. Glavno mesto republike je Victoria in leži na največjem sejšelskem otoku Mahé, ki meri 150 kvadratnih kilometrov. Najvišji vrh Sejšelov je gora Morne Seychellois, ki se dviga preko 900 metrov nad morsko gladino.
V tukajšnjem kreolskem jeziku se Sejšeli imenujejo Repiblik Sesel. Britanske nadvlade so se osamosvojili leta 1976, danes pa sta najpomembnejši gospodarski panogi turizem in ribolov. Skrb za okolje igra na Sejšelih pomembno vlogo. Dve področji sta pod UNESCO-vo zaščito, tu pa so še številni naravni rezervati, v katerih veljajo strogi okoljevarstveni predpisi, ki ščitijo edinstveno otoško favno in floro.

KRATKA ZGODOVINA

Čeprav so Sejšelski arhipelag že davno obiskovali trgovci iz Perzijskega zaliva in Vzhodne Afrike, so se na evropskih zemljevidih pojavili šele v začetku 16. stoletja, po tem, ko so jih na enem od potovanj v Indijo opazili portugalski raziskovalci. Ime so dobili po francoskem finančnem ministru v času vladavine kralja Ludviga XV. Leta 1778 je francoska vojaška vlada začela s kolonizacijo, a so se prvo desetletje borili za preživetje. Četudi naj bi naseljenci sadili le toliko živeža, da bi z preskrbeli tamkajšnjo vojsko in občasno ladjevje, so kmalu začeli s pridom izkoriščati bogate naravne vire. V obdobju Francoske revolucije in napoleonskih vojn je otočje večkrat prešlo iz francoskih v britanske roke. Prvi evropski naseljenci so bili Francozi, ki so prišli z otokov Mauritiusa in Reuniona ter francoskih kolonij v Indiji. Mnogi so živeli v prav taki revščini kot njihovi afriški sužnji, ki so bili že od vsega začetka krepko številčnejši od ostalega prebivalstva. Ko so na otočju leta 1834 odpravili suženjstvo, je mnogo naseljencev s svojimi sužnji zapustilo otoke. Kasneje je britanska mornarica z ladij na vzhodnoafriški obali osvobodila številne sužnje in jih spustila na svobodo na Sejšelih. Na otočje se je naselilo tudi manjše število Kitajcev, Malezijcev in Indijcev, večinoma malih trgovcev.

PROMETNA UREDITEV

Glavna prevozna sredstva so avtomobili in avtobusi. Železniških prog ni. Ceste na otoku Mahé so po večini v dobrem stanju. Vozi se po levi strani ceste tako kot v Angliji
Na otoku Mahé je mednarodno letališče in pristanišče, otok pa je s trajekti povezan tudi s sosednjima otokoma Praslin in La Digue. Na manjše otoke vozijo zasebna plovila, na oddaljene otoke pa so povezave redke in večinoma gospodarskega značaja.
Sejšeli imajo skupaj štirinajst letališč, od katerih jih ima osem urejene pristajalne steze. Državni letalski prevoznik je Air Seychelles, poleg tega pa na otok Mahé leti še pet mednarodnih letalskih prevoznikov.

Drugi dan

Zjutraj nas je že čakal avto. Seveda avto z volanom na levi strani. Andrej pa se je takoj prilagodil, ni problema je dejal. Seveda še ni vedel, da so ceste zelo ozke, brez bankin in da domačini vozijo kot bi bili na dirki formula 1. Vseeno smo se varno vozili, najprej pa smo si ogledali Vallée de Mai
Ko je pred sto leti Vallée de Mai na otoku Praslin obiskal britanski general Gordon, je napačno domneval, da je našel izvirni rajski vrt. Tu je našel prvobiten palmov gozd in nenavaden oreh, ki spominja na ženske obline, morski kokos ter v njem prepoznal podobo Eve. Dandanes je čudovita dolina pod UNESCO-vo zaščito in edini kraj na svetu, kjer še rastejo palme morskega kokosa.
Sagove palme lahko dosežejo častitljivo starost 1000 let in obrodijo ogromne, do 20 kilogramov težke plodove. Ta nenavadni plod že stoletja buri domišljijo kot sadež drevesa spoznanja in močan afrodiziak. Bojda je Rudolf II Habsburški proti koncu življenja za vsak sadež ponudil dva zlatnika. Danes sta palma in čudežni sadež uradno zaščitena.

Nadaljevali smo do najlepše plaže na otoku in morda ene najlepših na svetu Anse Lazio,. Zelo malo kopalcev bel, koralni pesek in močno sonce so res naredil vtis. Z Andrejem sva raziskovala podmorski svet, Andreja in Nada pa sta poležavali na robu plaže. Nepozabni vtisi nas bodo spremljali še zelo dolgo.

Na povratku smo uživali še v čudovitih razgledih in plažah otoka Praslin. Anse Takamaka, Anse Possession in Anse La Blague so krasne plaže vendar pa jih Anse Lazio prekaša.

Tretji dan

Mislili smo malo uživati ob morju na naši domači plaži Grand Anse. Andreja in Andrej sta na sprehodu po plaži naletela na veliko želvo, ki je pravkar začela odlagati jajca v pesek. Andreja seveda brez fotoaparata v dir do vile in nazaj. Uspelo ji je ujeti povratek želve v morje. Nevrjetno sredi belega dne ob 12 uri opoldne takšno presenečenje. Takšni so Sejšeli - naravni, neokrnjeni in polni presenečenj.

Spoznali smo kako prav smo načrtovali naše potovanje. Izognili smo se hotelskim kompleksom in uživali v raziskovanju. To naj bo pravi recept tudi za vas, ko vas pot ponese tja.

Četrti dan

Otok la Digue je majhen, a spektakularen graniten otoček, ki doživlja velike spremembe. Začele so ga obiskovati velike potniške ladje, vendar pa je vrvež omejen pretežno na pristanišče in cesto, ki vodi do stare plantaže kokosovih palm. Ostali predeli otoka pa so še vedno umirjeni. Če na otoku ni zasidrane ladje, je otok zelo prijeten. Tu se gostom ponujajo številne aktivnosti. Lahko se povzpnete na goro v središču otoka, s katere se odpira fantastičen razgled. S kolesi smo odkrivali skrite rajske plaže, obiskali smo rezervat za redke sejšelske endemične ptice in staro plantažo kokosovih palm. Ob obali so posejani izredno fotogenični granitni balvani, kjer ni nič nenavadnega, če naletite na fotografske seanse za modne časopise. V laguni plaže Anse Source d` Argent in Anse Pierrot sva se z Andrejem celo uro plavala plavala v laguni z želvami in ribami, ki se niso prav nič bale. S pet nepozabno doživetje.
Zagotovo boste želeli ostati najmanj dve noči. Otok leži 55 km severovzhodno od otoka Mahé.

Peti dan

Z lokalnim avtobusom, ki je imel postajo tik pred našo hišo smo se odpeljali proti zalivu Anse Volbert. Najeli smo čoln ter se odpeljali na snorkanje na čudovit maili otoček St Pierre. Takoj smo si nadeli opremo za snorkanje in res nismo bili razočarani. Podmorski svet je tu res zelo lep in bogat.

Naš naslednji cilj tega dne pa je bil otok Curieuse, ki je bil nekdaj kolonija gobavcev, danes pa je tu sedež Morskega narodnega parka Curieuse. Otok se ponaša z neverjetnimi koralnimi grebeni in številnimi pticami. Na otoku ni turističnih namestitev, mogoč pa je dnevni obisk z otoka Praslin. Ogledali smo si želve velikanke, ki se prosto gibljejo po otoku, nato pa smo se peš odpravili  po urejeni zanimivi poti na južni del otoka. Spet prelepa bela plaža, osvežitev, skok v toplo morje nato pa s čolnom in avtobusom nazaj v vilo.

Šesti dan

Naša gospodinja se je dogovorila, da smo imeli celodnevni prost vstop v  luksuzni kompleks hotela Lémuria. Na krasnem golf igrišču boste srečali  katero od svetovno slavnih osebnosti. V kompleksu oa so tudi tri čudovite naravne plaže, Anse Georgette ter Mala in velika Anse Kerlan,  ena lepša od druge

Res smo preživeli lep dan proti večeru pa smo se s taksim odpravili v pristanišče v zalivu Lamure in se vkrcali na hitri gliser Cat Cocos, ki povezuje Praslin in Mahe

Sedmi dan

Za štiri dni smo se namestili v hotelu Berjaya Beau Vallon Bay na glavni plaži Bua valon. Spodoben dokaj poceni hotel je odlično izhodišče za raziskovanje otoka.

Beau Vallon je dolga bele peščena plaža na severni obali največjega otoka Mahe. Je največja in najbolj obiskana plaže na Sejšelih. Za tiste, ki imajo pa raje malo zasebnosti je mnogo prav tako lepih peščenih manjših plažic.

Najeli smo avto in odšli raziskovat glavno mesto Victorija

Najmanjše glavno mesto na svetu, je Victoria, ki se nahaja na severovzhodnem delu otoka Mahe, kjer je okoli 80% populacije Sejšelov. To je tudi največji otok Sejšelov..Je 27 km dolg in 12 km širok.
Na otoku je več kot 75 lepih plaž, ki bo zagotovo upraviči ime raj na zemlji.

Turiste privlačijo različne znamenitosti v mestu, kot je stolp z uro, sodišče, Botanični vrt Victoria in Zgodovinski muzej, seveda pa je najbolj živahno okrog tržnice

Slavni Great Bridge v Victoria je bil uničen leta 2004. v potresu v Indijskem oceanu.

Samo v turistični industriji je zaposlenih skoraj 30% prebivalstva, živijo pa tudi od ribištva in kmetijstva. Večinoma izvažajo vanilijo, kokos in kokosovo olje, gvano, milo.in čaj.
Uradni jeziki so francoščina, angleščina in Seychellois kreolščina, tako da vam ne bo treba skrbeti preveč za komuniciranje.

Osmi dan

Z najetim avtomobilom smo raziskovali Otok Mahé. Številne prelepe plaže na jugo vzhodu in jugo zahodu so nas očarale.

Takamaka okrožje na jugu otoka Mahé , je eno od 22 administrativnih okrožjij  republike Sejšeli (Seychelles).
Ljudje se preživljajo z kmetijstvom in ribištvom in nekaj tudi s turizmom
Okrožje ima svojo osnovno šolo, zdravstveni dom, policijsko postajo in okrajno administrativno pisarno
Tukaj pridelujejo tudi zelo znano takamaka žganje
Takamaka temni  Rum je ima čudovit vonj po vaniliji in karameli in ga uporabljajo pri koktailih.
Takamaka Beli  Rum se prav tako uporablja za koktajle
Iz kokosa pa izdelujejo Coco rum, ki ga pijejo skupaj z limonado ali pa z svežo limono z ledom
Izdelujejo pa tudi zelo znano dvakrat filtrirano Takamaka Vodko.

Deveti dan

Izkoristili smo dan za vožnjo po centralnem delu otoka, se povzpeli na 900 m nad morjem in uživali v čudovitih razgledih in divji pokrajini. Opazovali smo  plantaže čajevca, vanilje in cimeta. Obiskali smo tudi stoletje staro podjetje, ki se ukvarja s pridelavo najboljšega čaja

Iz glavnega mesta Victoria se je mogoče podati na nepozabno križarjenje ob sončnem zahodu, ki traja okrog tri ure. Ladja pluje ob severni obali, od koder se odpirajo čudoviti pogledi na otok. Na otoku so na voljo številne druge aktivnosti, kot denimo globokomorski ribolov in jahanje konjev. Na voljo je tudi igrišče za golf z devetimi luknjami, ki se nahaja v predelu Anse aux Pins južno od letališča. Številni hoteli imajo igrišča za tenis. V hotelu Berjaya v zalivu Beau Vallon in v klubu Plantation Club v okrožju Baie Lazare pa je mogoče preizkusiti srečo v eni od igralnic.

Nedaleč od našega hotela smo odkrili odlično italijansko restavracijo in ugotovili, da stric enega od lastnikov izhaja iz našega Podbrda in da se je pisal.Valentinčič

Po jutranjem zajtrku smo se spet odpravili na letališče. Čakal nas je nov čisto drugačen izziv otok La Reunion.

Sejšeli so se neizbrisno vtisnili v naš spomin. Videli smo le majhen del vendar nas je res navdušil. Potovanja smo se lotili na pravi način. Ko se boste odločili za tako potovanje si raje oglejte več otokov kot pa, da se nastanite v kakšnem od res luksuznih resortov. Sejšeli vas silijo k raziskovanju in uživanju ob lepih trenutkih